SEO toob su välja Google’is, PR loob usalduse, aga GEO toob su hääle AI vastustesse

Graafiline kujund SEO-PR-GEO sõnadega, taustal lilla toon ja paberlennuki ikoon. Kujund esindab Üle PRahi PR-lahendusi.

Üha rohkem inimesi ei otsi vastuseid enam ainult Googlest, nad küsivad neid otse AI-käest. Kui sa töötad PR-is või turunduses ja tahad oma brändi nähtavust kasvatada, on üks strateegia, mis võib sulle töötada ilma lisakliki- ja reklaamivõitluseta: GEO.

Mis GEO?

GEO = Generative Engine Optimization. See tähendab nähtavust AI tööriistades nagu ChatGPT, Perplexity ja Bing Copilot. GEO eesmärk on teha sinu sisu “tsiteeritavaks,” mitte ainult leitavaks (SEO), vaid ka väärtuslikuks, mida AI süsteemid kasutavad ehk tsiteerivad oma vastustes.

Kui sul on head suhted ajakirjanikega, vastad meediapäringutele, initsieerid kajastusi, toimetad sotsiaalmeedias ja selle töö viljana teenid kajastusi, siis GEO vundament on paigas. GEO ei tähenda PRi asendamist, GEO tugevdab seda. AI ei loo usaldust tühjalt kohalt, vaid toetub usaldatud allikatele. Ja PR on nende allikate seas kindlasti esirinnas. Mõtle ise, üks hea lugu (teenitud kajastus) õiges kanalis teeb su jaoks krati kombel tööd: buustib SEO-d, teeb AI jaoks nähtavaks, pluss loob su brändile tegutsemisvaldkonnas ekspertsust. 

Ca 800 miljonit iganädalast kasutajat

ChatGPT-l on 800 miljonit iganädalast kasutajat (2025. a sügise seisuga). See 800 miljonit iganädalast kasutajat on rohkem kui Instagramil Euroopas kasutajaid. See pole lihtsalt trend, vaid uus inforinglus. Inimesed lähevad otse AI juurde vastuseid saama, seega kui sinu bränd ei ilmu nende vastustes, tuleb selle nimel tegutseda.

AI otsib samu asju, mida hea PR loob: artiklid usaldusväärsetes väljaannetes; ekspertkommentaarid; kolmandate osapoolte tugi (partnerite toetavad väljaütlemised nt); püsiv nähtavus ja usaldusväärsuse loomine

PR annab AI-le põhjuse sind mainida. Kui näiteks Delfi Forte teeb sinuga eksperdiintervjuu ja see ilmub online’s, võib ChatGPT sinu tsitaati kasutada, kui keegi küsib antud teema kohta. See ongi GEO.

Lõppsõna

PR töö eesmärk ei ole ainult kajastus kui selline. See on mh brändi positsioneerimine muutuvas infokeskkonnas, kus tehisintellektil põhinevad tööriistad (nagu ChatGPT ja teised AI assistendid) on saanud väravaks inimeste otsustusprotsessides. Kui soovid olla nähtav seal, kus su kliendid juba usaldusväärset infot otsivad, siis on GEO ja PR kombinatsioon sinu vara.

Tänane PR-töö ei tegele ainult mainimise või nähtavuse nimel, vaid selle meeskonnaliikme(te) töö toetab otseselt ettevõtte ärilisi vajadusi. Olgu selleks usalduse ehitamine, eksperdistaatuse kinnistamine, müügi toetamine või sihtturul sinu ettevõtte toodete ja teenuste osas teadlikkuse kasvatamine.

Nii nagu ajas ikka, toob tehnoloogia kaasa uusi platvorme ja võimalusi, mis vajavad läbimõeldud lähenemist. Olgu tegemist AI vastustesse jõudmise, uute otsingukeskkondade või platvormispetsiifilise kajastusega. PR on see tööriist, millega oma sõnumid järjepidevalt ja sihipäraselt uutele „digitaalsetele lavadele” viia.

Hea PR on hästi ajastatud,  ja suunatud just sinna kanalisse, kus see tabab õiget sihtrühma, õigel hetkel ja toetab sinu organisatsiooni eesmärke. 

Mida siit kaasa võtta?

Kui tahad GEO strateegia abil oma PR-tööd järgmisele tasemele viia, alusta lihtsast sammust: vaata üle, millised sinu brändi mainimised, artiklid või ekspertarvamused on juba veebis olemas. Millistes kanalites? Kas need sisaldavad väärtuslikku infot, mida AI võiks kasutada?

Alusta GEO-sõbralikust PR-ist, iga kvaliteetne kajastus on investeering nähtavusse, mis töötab ka AI ajastul. Mõtle igast teenitud kajastusest kui digitaalsest jalajäljest, mida tehisintellekt võib järgmisel hetkel kellegi küsimusele vastates üles noppida.

GEO ei ole tehniline SEO-häkk, vaid sisuline töö: väärtuse loomine, usalduse võitmine ja pikaajaline nähtavus õigetes kanalites.

Scroll to Top