Lojaalsusprogrammid: Emori uuring koos meiepoolsete soovitustega turunduskommunikatsiooniks

PESO mudelist

Hiljutine Kantar Emori uuring paljastas olulisi suundumusi Eesti püsikliendiprogrammide valdkonnas. Siin on kokkuvõte tulemustest ja spikerdamiseks mõned meiepoolsed soovitused, kuidas enda ettevõtte välja töötatud lojaalsusprogrammi turunduskommunikatsiooni sihtida.

Uuringu tulemused

1. Tuvastusvahendid: Uuring näitas, et ID-kaart on endiselt kõige populaarsem püsikliendiks tuvastamise vahend (73%). Siiski kasvab nutitelefoni tuvastamise nõudlus, eriti nooremate hulgas.

2. Kliendi eelistused: Kõige olulisemad püsikliendiprogrammi hüved on boonusraha kogumine, sünnipäevasoodustused ja eripakkumised. Personaalsed pakkumised ostuajaloo analüüsi pinnalt ning mobiilirakendusega tuvastamine ja maksmine on samuti olulised.

3. Huviorbiidis: Kõige suurem huvi on toidu- ja esmatarbekaupu pakkuvate kettide, tanklate, rõivaste ja jalanõude poodide ning kasvutrendis on huvi apteekide püsikliendiprogrammide vastu.

4. Nutitelefonide roll: Nutitelefonide kasutamine püsikliendiks tuvastamisel on kasvanud, pakkudes mugavust ja vähendades vajadust füüsiliste kaartide järele.

 

Soovitused lojaalsusprogrammi turunduskommunikatsiooniks

1. Rõhk nutitelefonidele: Kasuta Emori uuringu tulemusi ja investeeri nutitelefoni läbi püsikliendiks tuvastamise võimalustele. Paku ekstra boonuseid ja soodustusi neile, kes eelistavad nutitelefoni füüsilisele kaardile.

2. Personaalsus on võti: Ostuajaloo analüüs! Investeeri sellesse! See lähenemine mitte ainult ei suurenda kliendirahulolu, vaid ka kliendilojaalsust. Kes meist ikka viitsib saada suvaliselt genereeritud pakkumisi, kaks-kolm korda ehk talud, aga seejärel „klõpsaki“ ja loobu edasisest infost.

3. Brändi nähtavus: Kasuta Emori uuringut enda brändi nähtavuse suurendamiseks. Kui sinu ettevõte on populaarne mõnes sektoris, rõhuta seda oma püsikliendiprogrammi turunduses. Uuringu tulemustes on ju näiteks nimeliselt hulk lojaalsusprogramme välja toodud: Partnerkaart, Sinu Rimi, Aitäh kaart, Apotheka, Minu Alexela ja teised. Ideaalne võimalus nii kodulehel, uudiskirjas kui sotsiaalmeedias uudist hõigata koos enda ettevõtte lojaalseks kliendiks olemise plusside meenutamisega.

4. Arenda, arene: Jälgi uuringute ja oma klientide tagasiside põhjal, kuidas püsikliendiprogrammi täiustada. Ole valmis kiirelt reageerima muutuvatele tarbijakäitumise trendidele.

 

Inspoks. Lojaalsusprogrammide näiteid mujalt maailmast

1. Starbucks Rewards: Starbucks pakub personaalseid pakkumisi ja kiiremat teenindust mobiilirakenduse kaudu, julgustades kliente sedasi kasutama nende püsikliendiprogrammi. Kaasnevad ka igasugused freebied ja gamification, mis avab juba uued uksed. Vaata rohkem siit. Lisaks, mida tasub Starbucksi lojaalsusprogrammi lehte silmitsedes tähele panna on selle atraktiivsus, lihtsus ja arusaadavus. Midagi, mida ka enda veebilehel lojaalsusest kõneledes silmas pidada. Ei pea olema silmale haaramatu, kuiv tüüptingimuste punktijada 😉

2. Amazon Prime: Amazon Prime loob kliendile unikaalse kogemuse, pakkudes kiiret kohaletoimetamist, eksklusiivseid allahindlusi ja juurdepääsu meelelahutusele. Prime on näide laiapõhjalisest ja kõikehõlmavast püsikliendiprogrammist, mis on e-kaubandust kõvasti tõstnud ja näidanud oma loovusega nii kaubanduse kui teistelegi sektoritele, mida kõike lojaalsuse arendamisel saab teha. Pluss, mis on siin ka see nüanss, mida kõrva taha lisada ja katsetada, on tasuline lojaalsus ehk siis erinevad paketid, erinevate hüvedega. Tšekka rohkem siit ja kui enne polnud kursis, siis vaimustu ja inspireeru oma ettevõtte lojaalsusprogrammi edasiviimisel.  

3. Sephora Beauty Insider: Sephora pakub oma Beauty Insider programmiga personaalseid soovitusi, eksklusiivseid kingitusi ja boonuspunkte, luues sellega personaalse sideme klientidega. Siit leiab võimsa auhindade kataloogi, mis on tuntud kui “Rewards Bazaar”. Liikmed saavad „Rewards Bazaaris“ oma punkte vahetada tohutu valiku toodete või kogemuste (!) vastu. Kogemused hõlmavad näiteks eraviisilisi ilule pühendatud üritusi või äpis eksklusiivpakkumisi. Ja jällegi ülilihtne veebileht, mis püsikliendi staatuse rõõmudest kõneleb.

Emori uuringust ja neist rahvusvahelistest näidetest saab spikerdada inspiratsiooni küll ja veel. Mõtle avatult ringi vaadates, kuidas parendada oma püsikliendiprogrammis klientide kaasatust ja too oma turunduskommunikatsiooni põnevaid elemente.

Scroll to Top